Training Commerciële Communicatie

Ná social selling, leadgeneratie en het maken van de eerste afspraak zit je ineens met je klant aan tafel, wat nu?

Je marketingactiviteiten hebben vruchten afgeworpen. Je hebt de leads, de afspraken zijn gemaakt, dus: 

OP NAAR DE KLANT VOOR EN GOED GESPREK!

Onderweg begin je na te denken.
Hoe pak ik dit aan? Dit is de eerste en enige kans om definitief een bloeiende relatie te starten óf te behouden. Er komen vragen in je op..
  • Hoe hou ik dat onder controle?
  • Hoe hou ik structuur in het gesprek?
  • Hoe help ik mijn klant écht met het doen van de aankoop?
  • Welke vragen stel ik dan op welk moment? (en dat gaat verder dan gewoon open vragen stellen....)
  • Hoe ga ik met bezwaren om?
  • Hoe zorg ik dat er niet alleen over geld en kortingen gesproken wordt?
  • Hoe......

En dit gaat dus niet alleen maar om de verkoper!
Daar waar jij in je rol van directeur, commercieel manager of accountmanager de klant helpt haar aankoop te doen, is de uitvoering door je bedrijf cruciaal voor de klantrelatie. Daarom moet iedereen die in contact komt met klanten in staat zijn om een goed en effectief gesprek te voeren. Maar, niet iedereen heeft dezelfde achtergrond of skills, of werkt niet in dezelfde context. Daarom dus geen standaard salestraining, maar commerciële communicatie op maat.

Daarom hebben wij een aantal uitgekiende modules waarin wij jou en je mensen daar trainen waar extra aandacht vereist is, óf talent extra kan worden ontwikkeld. 

Geen kleurenmodel, geen hokjes, geen eenheidsworst.
Dat gaan we niet testen met theorie en kleurtjes, maar met een goede individuele gesprekssimulatie van een (klant)gesprek waarin we samen kunnen bepalen welke skills verder ontwikkeld kunnen worden. Deze simulatie wordt samen met jou ontwikkeld om het voor de deelnemers zo realistisch mogelijk te maken.
Om structuur te behouden, werken we wél vanuit een gezamenlijke basis-gespreksstructuur. Binnen die structuur gebeurt in een echt gesprek van alles, dat wordt gedekt door de modules. Die basis leggen we aan in een korte training van 1 dagdeel. Zo weten we zeker dat eenieder vanuit dezelfde kaders werkt.

We houden het dus lekker simpel in 4 stappen:
1. Gezamenlijke basis aanleggen. 
2. Simulatie
3. Bepalen welke talenten ontwikkeld moeten worden
4. Modulair trainen


Share by: