Workshop Management: Feed-Back en Slecht Nieuws

WORKSHOP MANAGEMENT: SLECHT NIEUWS GESPREK

Slecht nieuws heb je overal , ook  in jouw organisatie .  Het is al lastig genoeg om te brengen, zeker als je niet exact weet welk effect op de emoties van de betrokken optreedt. Psychologen hebben zich er over gebogen en een methodiek geformuleerd die werkt. Duidelijker en minder pijnlijk. Zowel voor de betrokkene als voor u.


In deze trainingscomponent leer je jezelf:


  • De vaak  heftige emoties van betrokkenen te benoemen en mee om te gaan
  • Concrete vervolgafspraken met betrokkene te maken
  • Fight, Flight of freeze gedrag herkennen
  • Voorkomen dat er een pat-stelling ontstaat

Een goede afloop van een slecht nieuws gesprek kan dus wel!


Duur: 1 - 2 uur



WORKSHOP MANAGEMENT: FEED BACK

“Dit is dus helemaal niks! Doe maar over ofzo” Vaak klinkt feed back als afkraken of een aanval. Voor zowel gever als ontvanger

leidt dat doorgaans tot ongewenst resultaat 


In deze trainingscomponent leer je jezelf:


  • Constructieve feed back geven
  • Afronden met een positief vervolg
  • Feed back ontvangen en constructief reageren
  • Voorkomen dat er een pat-stelling ontstaat

Zo wordt commentaar een genot om te ontvangen en geven!


Duur: 1-2 uur



Share by: